follow dashboard

Jumaat, 28 Mac 2014

Dibalik setiap personaliti

selfie vs selfish.. bored and poyo.. hahaha 


caption : kenal tak makna faham :D 

aku happy dengan life aku sekarang, persetan apa kata org,
aku tak kacau orang mohon orang tak kacau aku,
aku tak hot, aku tak ada apa, aku cuma insan biasa,
ku nukil puisi hanya tentang diriku,
seorang anak kepada dua ibubapa,
yang hanya patuh pada kata mereka,
itu ini boleh,itu ini tak boleh,ku hanya menurut saja,
kepada yang muak membaca, aku tak pernah pinta,
sekadar coretan untuk tatapan dihari tua

p/s: "tak pernah nak jd yg ketiga,sudah melupakan dan mohon dilupakan" :D 

aku tak pernah luah sebab aku menjaga, namun hati sendiri bila nak terjaga?
 maafkan aku bukan niatku untuk mengelak,namun kau perlu tahu ini demi orang tuaku.
mereka tak suka lagi aku berteman denganmu,dan perasaan aku juga dah tiada lagi untukmu, 
berakhir sejak 5 tahun yang lalu.MAAFKAN AKU !

"if we are not meant together, so it is a fact, just accept that "takdir ALLAH"

Isnin, 24 Mac 2014

Inalillahi wa ina ilaihi roojiunn




Malaysia dan seantero dunia pada hari ini diberi perkhabaran gempar yang amat menyedihkan.Sesungguhnya semua sedia maklum berkenaan kehilangan #MH370 pesawat Boeing-777 milik MAS pada 8 Mac  2014 yg lalu.Kini penantian berakhir duka, namun mungkin ada kelegaan dalam hati-hati mereka yang menunggu kerana munculnya perkhabaran, namun kesedihan yang teramat pasti tak dapat diungkap.tabahlah wahai hati-hati yg Tuhan sedang uji.Sesungguhnya Allah tak akan uji hambanya diluar kemampuannya.Sesungguhnya juga kalian dalam kalangan orang-orang yg terpilih.Semoga kekuatan dan cinta Allah sentiasa bersama kalian dan mereka yang terlibat..amin Ya Rabb .Tiada sebarang pihak yg harus dipersalahkan,kerana sesungguhnya usaha mencari tak pernah terhenti daripada hari terjadinya tragedi #MH370 ini. :'(

08 MAC 2014
* Pesawat MH370, jenis Boeing 777-200, membawa 239 penumpang dan anak kapal berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 12.41 pagi dan dijadual mendarat di Beijing, China pada 6.30 pagi hari yang sama.
* Pesawat MH370 dilaporkan hilang daripada radar awam Jabatan Penerbangan Awam Malaysia (DCA) pada 1.30 pagi 120 batu nautika di timur perairan Kota Baharu, Kelantan.


24 MAC 2014 (Hari ke-17)
* Hishammuddin berkata polis sudah mengambil keterangan lebih 100 orang termasuk keluarga juruterbang MH370. 
* Pada 10 malam, Najib mengumumkan kedudukan terakhir penerbangan MH370 dikesan di tengah-tengah Lautan Hindi, di barat Perth. 
* MAS meluahkan rasa duka penerbangan MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi. 
Bingkisan daripada PM dilaman twitternya. :'(
"Sesungguhnya setiap sesuatu yang berlaku ada hikmahnya.Mungkin Allah mahu hambanya bersama memohon doa, kejadian yang memberi kesedaran. Tiada Zat yang mampu mengatasi zatNya."
Maha suci Allah yang maha mengetahui, aku bermohon supaya kau berikanlah ketabahan serta kesabaran setingginya kepada mereka ahli keluarga yang terlibat.Tiada pergantungan lain selain daripadamu Ya Rabb.
Hanya kenangan bersama kita, kini dan selamanya. Berbeza bangsa, agama, negara bukan penghalang bagi kami untuk bersatu demi nyawa mereka yg tidak diketahui.Tragedi ini membuka mata semua penduduk dunia NAMUN tidak dilupa  592 ahli ikhwan muslimin Mesir moga kalian syahid dijalannya..Inshaallah..Alfatihah untuk semua tragedi ini :'(

  • Harapan kami semoga kotak hitam cepat ditemui, kerana satu-satunya punca tragedi #MH370 hanya boleh terbukti dengan adanya bukti tersebut. Subhanallah.. :'(
  • Doaku semoga "kalian" tenang dialam sana..Amin Ya Allah.. Takziah dan Belangsungkawa untuk ahli keluarga anak kapal, pilot,co-pilot dan penumpang yang terlibat.
  • Terima kasih semua pihak yang terlibat dalam proses pencarian SAR tragedi #MH370..26 negara yang terlibat dan bekerjasama.. 








Ahad, 23 Mac 2014

Berkongsi Kegembiraan

Orang kata "jodoh tu kuasa Allah".ye memang betul pon.."sesungguhnya ajal maut, jodoh pertemuan semuanya ditangan Allah"

Kisah kali ini, penceritaan mengenai semakin ramai kawan-kawan yg melangkah ke alam rumahtangga.Barakallah :D semoga kalian bahagia diberkati hingga ke syurga...amin!bahagia utk kalian..happy utk kalian.

Dalam lubuk hati yg paling dalam sering terdetik "semakin lama semakin ramai member yg berkahwin", bila tiba giliran diri ini? penat juga terkadang menjawab persoalan ini drpd mereka yg bertanya.namun hakikatnya aku sering menanti jodohku, yg masih lagi samar entah dimana..hajat dihati ingin mengakhiri zaman bujang pada usia 25tahun..ahaks! semua aku serahkan pada yg diatas sana. Dia yg maha menentukan segalanya.. Allahurabbi. semoga doaku didengari dan bakal dikabulkan..sabar dalam menanti, sesungguhnya manusia diciptakan olehNya secara berpasangan :D NOTED :bagi habis dulu belajar,lagi setahun je ARYIANA ! hihihi...

p/s :And of His signs is that He created for you from yourselves mates that you ma find tranquility in them; and He places between you affection and mercy. Indeed in that are signs for a people who give thought. (Quran 30:21) 

Scroll pic jom : 

Ini rakan karib ketika di SMKAS.sebelah katil masa form 3.Fasya dan Umar <3
Selamat bergelar suami isteri pada tanggal 25 Januari 2014 , dan dia yg 1st kahwin !

dan mereka sama sama masih menuntut disemester akhir di UTHM :D
 yeaayy! thanks sebab aku orang 1st yg kau bagitahu pasal ini.
dan sgt mengejutkan dear
:)
Ini pulak Farinna dgn suami tercintanya..suami dia asal Penang :D 
Selamat bergelar isteri pada tanggal 22 Februari 2014.. <3
Rakan sekelas masa di SMKS 4&5Gemilang 
Nana dgn pasangannya Faiz.
tahniah to both of them..memang dah jodoh korang kan.
life must goon friends.
just keep apa yg dah jd dulu sbg satu kenangan yg mungkin manis mungkin juga pahit.
depends pada korang punya feeling k.
abaikan kata2 org lain terhadap kita.
selamat bergelar isteri pada tanggal 14 Mac 2014 bersanding 22 Mac 2014 .
:D
Again member SMKAS. BF masa form 1.
suka menyakat time tu.Tahniah Pyka dan Pojie.. Barakallah.
 Pyka sgt cantik & awesome gila !
selamat bergelar isteri pada tanggal 22 Mac 2014  
<3
sebenarnya semua mereka diatas ni selamat bergelar isteri pada usia 23tahun..aku?hmm..kita tunggu nanti, bila jodoh itu datang menjemput.inshaallah :D i'm happy for all of u. even rasa stress sebab makin ramai yang kahwin.and soon is Suraya Ashikin yg juga member SMKAS 31 Mei 2014 ni.sesungguhnya ukhuwah yg terbina masa sekolah kat SMKAS sgt kuat sampai sekarang.thanks korang atas ikatan tersebut :D 

Ni kawin paling awal.23 Disemeber 2012.Zakwan & Aniza.
sekarang dah dapat seorang baby boy yang comel Muhammad Aatif
:)
"Islam didn’t make it Haram for you to fall in love. It didn’t forbid you from wanting someone. It only guides that love so it protects you, her, your families and especially saves you from humiliation on judgment day. If you love her so much, why are you ok with letting her engage in this questionable relationship knowing full well that she will have to answer Allah just like you will. You don’t love her enough to save her from that?" -Nouman AliKhan-

Ahad, 16 Mac 2014

Alhamdulilah..Nikmat Allah

Sekian lama kehilangan nikmat Tuhan yg satu ini.walaupun bunyinya seperti perkara biasa namun ia amat bermakna..betapa lama bumi serta seisinya mendahagakan rintihanmu duhai langit..terima kasih Tuhan kerana memberikan nikmatmu setelah berbulan lamanya.moga pokok kembali menghijau, udara kembali seperti sediakala.tiada lagi kebakaran berleluasa ,tiada lagi jerebu merata..Masyaallah,semoga manusia sedar tentang kekuasaan Allah terus berdoa dan bertaubat kejalanNya...Amin Ya Rabb..


Apabila Allah berkata "KUN FA YAKUN" maka ia akan terjadi..Subhanallah betapa kekuasaan Allah tiada tandingnya.kehilangan pesawat MH370 yg kian memasuki hari ke-9.. sedikit demi sedikit, berkat doa bersama, Allah beri petunjuk.mohon tidak lekang dari berdoa semoga ia cepat dtemui.kasihan pada ahli keluarga yg terlibat."Hasbunallah wa'nimalwakil"..




Ahad, 9 Mac 2014

Pray For #MH370

Tragedi Mac.. Semalam 8.3.14 misteri MH370 hilang dan tak dapat dikesan dari radar. membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal.. 2 org bayi.. semoga semuanya selamat hendaknya.. i am emphaty even i've no one there.. please stop all the speculations. dont ever be wartawan bidang terjun. May ALLAH ease everything... ya Allah bantulah hambamu yg lemah dan hina dina ini.. kau tunjukanlah segalanya pd kami. berharap akan ada perkhabaran gembira walaupun hanya sebuah petunjuk.. amin Ya Rabb.. Ya Jallali Walikram :'( 



Tragedi yg sama pernah berlaku pd tahun 1977... dari pembacaan dan sekadar perkongsian :
Cuba tgok, MAS hilang pada tarikh 8.3 pada pukul 12.41. Cuba tgok surah yassin, ada 83 ayat kan? Cuba tgok maksud ayat 41 - 42 dlm surah yassin. Adakah semua ni satu kebetulan? surah yasin 41 . kami membawa belayar jenis keluarga mereka dalam bahtera yg penuh sarat . 42 . Dan kami mencipta untuk mereka, jenis-jenis kenderaan yang sama dengannya yang mereka dapat mengenderainya . Dan jika kami kehendaki , kami boleh tenggelamkan mereka, maka tidak ada dapat menolong mereka , Dan mereka juga tidak dapat diselamatkan #carik dalam yasin , kun faya kun# :: Ya allah Ya tuhanku Sekiranya mereka di udara , kau turunkan lah mereka dan sekiranya mereka di laut kau timbulkanlah mereka . Kami mohon agar doa kami wahai umatmu dimakbulkan oleh mu Ya allah :') Dan ku mohon padamu Ya Allah agar misi mencari dan menyelamat dipermudahkan #Amin Yarabalalaminn # PrayForMH370 #Mohon Copy Seikhlas Hati Anda# :"(

PECHAA ....

hi guys.. nice to meet u all here.. sebenarnya coincident je nak pergi padang kawad tengok buku.. tak alih2 boleh menetap kat situ sampai pukul 12am lepas habis semua konsert. guess ada apa dekat padang kawad usm ? taaaadddaaaaaaaaaaa ! seee ..


Ada Pesta Chak AA... Anjuran MPDBP.. event yg menarik.. sebab stay, tunggu #iamneeta perform.. tp dah alang2 tengok sekali band #myownstoryband ...seriously im falling in LOVE with #own_mos !!!!! dont ever grab him from me.. hahaha.. poyos nye.. usaha membuahkan hasil bila konon2 berusaha nak usha dgn follow ig n add fb.. follow twitter gak.. he following me back okay ! sanggup unlock tweet semata2 sebab nak kena RT dgn #myownstory ..hehe.. :* the best part is we are chatting each other >sekarangnimacamnampaktandaowndahxnaklayanje< >..< okay,abaikan... esok dia perform live at Selamat Pagi Malaysia,, pemberitahuan utk tengok, tp maaf own i've class tomorrow at 9am :/ *sighhh !

Lets take a look at the pictures !

RT :D
Ok..yg ni Anas #iamneeta.. teha yg sgt menggilai dia :P
Yg ni pulak Patrick #iamneeta , dan Teha mengaku dialah Spongebob :) haha

Neeta #iamneeta .. dia kurus sgt ! :/
He is "him" .. crazy over his voice #own #myownstory :D


My Own Story Band :D
PEACE by Neeta !
Ayat tak boleh lupa lepas tangkap gambar "nampak korea x" ? :3
That girl is #DeannaHussien 




Jumaat, 7 Mac 2014

Penang Hill Trip !

Assalamualaikum.. ok kali ni nak cerita pasal Penang Hill atau melayunya Bukit Bendera.. haha.. dah tiga tahun ok belajar kat USM Penang  baru hari ni menjejakkan kaki sebab ada kelapangan masa. ok such a fun trip and holiday with besties!Perjalanan hari ni sangat seronok sebab x perlu tunggu bas lama2.Masa kat bawah pintu masuk tu tengok atas mak aiihhh tinggi ya hamat ! takut gak nak naik tren yg disediakan, tp bila dah naik tren tu...rileks n cool je brader.tak takut mana. yg bestnya masa melalui terowong dlm train tu..hihihi.. bila dah sampai atas puncak bukit bendera tu, jalan2 lepas tu terjumpa lah makcik dgn brader subang jaya aka Joe.. >havoc-havoc< lallalalala.. depa dr JOHOR jugak. bukan main ramah makcik tu tumpangkan kami naik tourist guide tu..uncle tourist guide tu pulak merepek meraban.Mira dgn Ayu kejam suruh diri ini duk sebelah makcik tu kononnya mcm aku ni peramah sgt lah :3 btw, Penang Hill memang tak ada apa sgt melainkan sejarah dan banglo org2 kaya seperti ananda krishnan sbg perhiasan :) tp sape yg teruja nak pergi tu , teruskan niat anda supaya tak ditelan batu belah batu bertangkup.. wakakkaka !

Cara untuk ke Penang Hill by bus :
Senang je...
Mula2 dari USM Sg.Dua ambil bas 303 ke jetty.dari jetty ambil bas 204 terus ke Bukit Bendera. :D
Kos yang diperlukan hanyalah sebanyak RM8 bg tambang bas dan RM4 bg tiket masuk ke Bukit Bendera. :)

Sharing kegembiraan via picture ! ayuh ! scrolllll ..................

Yg ni lah tren yg digunakan utk naik atas bukit bendera tu :D
Bayangkan betapa tingginya ni.. :3
Mercu tanda .. Penang Hill Bukit Bendera 1993
Pamplet dan Peta Pulau Pinang
Tiket masuk RM4 lepas guna student card :)
Tiket bas.. RM8 jeee :D




Mantain dan kekal Johorean :D

Periuk ke kera ? haha






Brader > havoc..havoc.. < dan Makcik yg tersebut diatas :)


Senyum nampak brader joe.. hehe
Dont do this at home :p

Sabtu, 1 Mac 2014

Doa orang teraniaya, termakbul !

Semalam ku coret kisah lain, hari ini sambungan kepada kisah itu. mengalah tak bererti kalah. aku bukan menegakkan benang yang basah, tp aku membersihkan nama sendiri yang tercalar disebabkan putar belit yang terlampau.Walau kita saling memaafkan,tp utk hubungan yg baik seperti dulu, aku akui memang sukar kerana aku bukan malaikat atau nabi yang bisa melupakan dengan semudahnya.. lepas kejadian ini, aku lebih berhati-hati.Berhati-hati dalam menilai siapa sahaja baik kawan mahupun saudara. 

p/s: 
 *"Once you stop chasing the wrong things, the right ones catch you."
 *dont judge a book by its cover.
 * terlihat lembut pada raut wajah, belum tentu dihati sama.terlihat ganas diwajah hati senipis tisu siapa yang tahu??
*forgive but not to forget.
*left it behind.past is past.move on with better life and better person 

GANBATE,  CHAYOOKK....CHILL ARYIANA :D !! AJA AJA FIGHTING ..

Nota kaki : 1Mac 2014 - Jambatan ke-2 P.Pinang dibuka :D Jambatan Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah, mula boleh digunakan lewat malam ini tepat jam 12malam ini..