follow dashboard

Jumaat, 7 Mac 2014

Penang Hill Trip !

Assalamualaikum.. ok kali ni nak cerita pasal Penang Hill atau melayunya Bukit Bendera.. haha.. dah tiga tahun ok belajar kat USM Penang  baru hari ni menjejakkan kaki sebab ada kelapangan masa. ok such a fun trip and holiday with besties!Perjalanan hari ni sangat seronok sebab x perlu tunggu bas lama2.Masa kat bawah pintu masuk tu tengok atas mak aiihhh tinggi ya hamat ! takut gak nak naik tren yg disediakan, tp bila dah naik tren tu...rileks n cool je brader.tak takut mana. yg bestnya masa melalui terowong dlm train tu..hihihi.. bila dah sampai atas puncak bukit bendera tu, jalan2 lepas tu terjumpa lah makcik dgn brader subang jaya aka Joe.. >havoc-havoc< lallalalala.. depa dr JOHOR jugak. bukan main ramah makcik tu tumpangkan kami naik tourist guide tu..uncle tourist guide tu pulak merepek meraban.Mira dgn Ayu kejam suruh diri ini duk sebelah makcik tu kononnya mcm aku ni peramah sgt lah :3 btw, Penang Hill memang tak ada apa sgt melainkan sejarah dan banglo org2 kaya seperti ananda krishnan sbg perhiasan :) tp sape yg teruja nak pergi tu , teruskan niat anda supaya tak ditelan batu belah batu bertangkup.. wakakkaka !

Cara untuk ke Penang Hill by bus :
Senang je...
Mula2 dari USM Sg.Dua ambil bas 303 ke jetty.dari jetty ambil bas 204 terus ke Bukit Bendera. :D
Kos yang diperlukan hanyalah sebanyak RM8 bg tambang bas dan RM4 bg tiket masuk ke Bukit Bendera. :)

Sharing kegembiraan via picture ! ayuh ! scrolllll ..................

Yg ni lah tren yg digunakan utk naik atas bukit bendera tu :D
Bayangkan betapa tingginya ni.. :3
Mercu tanda .. Penang Hill Bukit Bendera 1993
Pamplet dan Peta Pulau Pinang
Tiket masuk RM4 lepas guna student card :)
Tiket bas.. RM8 jeee :D




Mantain dan kekal Johorean :D

Periuk ke kera ? haha






Brader > havoc..havoc.. < dan Makcik yg tersebut diatas :)


Senyum nampak brader joe.. hehe
Dont do this at home :p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan