follow dashboard

Selasa, 9 Februari 2016

25th, matang dlm hubungan dan serius!

Kawan vs kawen.. Berbeza pd ejaan.

Tanggungjawab yg berbeza..
Berkahwin, tanggungjawab pd benda yg sedia ada, juga tgjwb terhadap pasangan yg kita bakal dinikahi.

Jodoh, semua rahsia Allah.
Siapa jodoh kita? Kita juga tidak tahu.
Ada yg bertung tp x sampai ke perkahwinan,
Ada yg bertung, umur jauh berbeza,
Ada yg bertung, dgn duda atau janda,
Aku, siapakan bakal si dia?
Kata mak, jodoh rahsia Allah, siapa dia kita terima asalkan dia bertangungjawab, beragama, boleh memenuhi empat tgjwbnya pada sang pasangan suami/isteri.
Andai aku kau pilih menjadi isteri, bimbinglah aku ke syurga bukan hanya duniawi, terangilah hidupku dgn cahaya cinta kita, cintailah aku selamanya, bertangungjawablah sesama kita, agama nombor 1, penuhilah keperluan yg diwajibkan dlm garis panduan islam meliputi makanan, pakaian, tempat tinggal dan kesihatan. Inshaallah, andai aku mempunyai kerjaya, akan aku ringankan bebananmu. Semoga jodoh menyebelahi kita. InshaAllah. Aminn.. #fazryi #akumerinduimu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan